Bransjer

Bransjer

Transport og Logistikk

Altoros hjelper programvareleverandører å utvikle produkter for transport- og logistikkbransjen. Vi lager skalerbare, fremtidsrettet og kostnadseffektive løsninger for lagerstyring, logistikk og innkjøp.

Vår erfaring og kunnskap til bransjen: Applikasjon for lagerstyring

Applikasjonen ble utviklet og implementert spesielt for små- og mellomstore bedrifter innen lager og logistikk. Den inneholder oppgave håndtering, konfigurerbart oppsett for oppgave flytt, bruker tilgang, styring av arbeidsflyt for lokalisering av artikler etter bruker, bedrift eller region. Fleksibiliteten i løsningen tillater at den kan tilpasses mange forskjellige bruksområder uten at det går utover funksjonaliteten.

Mobile Client for bedrifter innenfor logistikk

Løsningen ble utviklet som en modul og inkludert mottak, set-til-side funksjonen, ordrebehandling, forsendelser funksjoner. Modulen ble levert sammen med en ERP-grensesnitt som gir bedre kommunikasjon og integrasjon mot andre ERP-systemer og fører til at lager håndtering virker raskt og effektivt og øker driftsstabilitet og beredskap.

Applikasjon for Field Service Management

Dette verktøy hjelper ingeniører, teknikere, ledere og andre ansatte innenfor transport- og logistikk med oppdatert sanntids data. Informasjonen blir strukturer og presentert med ett effektivt og brukervennlig grensesnitt tilpasset mobile enheter og PC-er. Løsningen holder ERP- og CRM-systemer oppdatert med sanntids informasjon og effektiviserer arbeidstiden, reduserer avhengigheten av nøkkelpersonalet, fjerner overhead med dobbelføring og øker informasjonskvaliteten.

Applikasjon for tredjepartsleverandører innenfor logistikk

3PL programvare har ett Web-grensesnitt for lagerstyring, tilgangskontroll for bruker og gruppe, lokaliseringssystem og alle typer lager og logistikk funksjoner. Kjernefunksjonaliteten ble designet uten avhengigheten av lager spesifikasjoner, slik at løsningen kan tilpasses forskjellige bruksområder.

Detaljhandel og varehus

Altoros kompetanse innen e-handel og detaljsalg omfatter arbeid med mange ulike teknologier og e-handelsløsninger på tvers av flere bransjer. Vi hjelper våres kunder med å bygge opp en svært skalerbare løsninger som inkluderer alle funksjoner som er nødvendige for produktadministrasjon, ordre-, kunde-, betaling-, og lagre- søk.

Publiseringsverktøy

Erfarne utviklere ved Altoros tilbyr en kraftig publiseringsløsning som hjelper å redigere produktsidene, endre strukturen på webområdet, styre produktbilder, videoer og annet multimedieinnhold.

Produktledelse

Vi tilbyr systemer med kraftig produktbeskrivelse og prisalternativer som er enkle å endre og styre.

Order styringssystemet

Order styringssystemet reduserer feil ved bestilling og sikrer at salget blir fakturert etter beste pris og inkluderer rabatter og andre tilbud.

Betaling Processing

Vårt team har kompetanse innen områder relatert til online levering og fakturering:

  • Integrasjon mot ulike betalingssystemer
  • Rabatt, kupong eller tilbudskoder
  • Moduler for vareutsendelse, e-handel og lagerstyring

Rapporter

Rapporter som gir analyse og statistikker for: Nettrafikk, Bestillinger fra søkemotor, Lager søk, Forlatte bestillinger, Topp produkter, Populærere kjøp, Vareutsending, Geografisk informasjon, Andre relaterte beregninger.

Lager søk

Altoros har også god ekspertise innen jobb med avanserte moduler som hjelper sluttbrukere til en brukervennlig og mer effektiv søkeprosess etter ønskede produkter.

Felt arbeid

Ifølge Gartner er optimalisering av arbeidsflyten, bedre styring og forbedring av tjenestekvaliteten blant de utfordringene Field Service markedet treffer i dag. Ledende tjenesteleverandører trenger nye løsninger som gir bedre styring og kontroll.

Altoros hjelper programvareleverandører som utvikler løsninger innen Field Service Management til å muliggjør raskere time-to-market, øke avkastning på investeringen og levere ett kvalitets produkt til markedet.

Erfarne spesialister ved Altoros bidrar til å skape skalerbare løsninger som gjør at Field Service bedrifter kan optimalisere sine interne prosesser, forenklere planlegging og dermed øke kvaliteten og effektiviteten på kundeservice.

Vår erfaring og kunnskap til bransjen:

Applikasjon for Field Service

Applikasjonen er en komplett samling av ulike moduler og verktøy som kan brukes av service medarbeidere på tvers av mange fagområder som: tjenester innen sikkerhet, reparasjon av utstyr, installatører, håndverkere, kort sagt alle som har oppdrag i felt og trenger en oppdragsbeskrivelse, skal registrere blant annet forbruk av materiell og timer.

Applikasjonen bidrar til mer nøyaktig planlegging, effektiviserer arbeidstid, reduserer reisekostnader og dermed øker effektiviteten på service medarbeiderne. Løsningen er godt egnet for Microsoft Dynamics ERP og CRM løsninger og kan enkelt tilpasses andre ERP og CRM løsninger.

Telekommunikasjon

Telekommunikasjon aktørene er stilt overfor en rekke utfordringer knyttet til opprettelsen av nye programvareløsninger og web-applikasjoner for det skandinaviske telekommunikasjonsmarkedet.

I løpet av de siste årene har Altoros bidratt til etablering av nye forretningsmodeller som gir gode resultater og marginer.

Vår erfaring og kunnskap til bransjen: Neste generasjons Voice Mail system

En ledende europeisk leverandør innen telefoni og bredbånd har hatt behov for utvikling av neste generasjons voice mail system. Altoros har levert en rekke tjenester for NGVM: Lawful Interception adapter og SPTP protokollen, SMPP protokoll adapter (klient / server), Statistikk og Rapportering, HIA Provisjon adapter, og THOR Instrumentbord.

  • Lawful Interception Adapter
    Denne funksjonen henter informasjon fra Voice Mail System og videresender denne informasjonen til mottaker.
  • SMPP modulenSMPP modulen er en fleksibel kommunikasjon port som hjelper å videresende SMS-meldinger mellom Voice Mail komponenttjenesten og meldingssenter.
  • Digital Media Konverterer
    Digitale medier konverteringen er prosessen med å overføre eller endring av data fra en fysisk form til en annen. Prosessen hjelper å overføre en tekst og e-postmeldinger til TIFF-bilder som er brukt for sending av meldinger via faks.
  • Statistikk Renderer
    Statistikk renderer ble gjennomført for å hente rapporteringsdata skrevet av andre moduler, beregne datastatistikk i henhold til konfigurerte regler, og sender ut både rapporterings- og statistikk- data til HTML, MS Excel, PDF eller. CSV-filer.
  • Instrumentbord
    Instrumentbord er samling av web-sider som viser systemets tilstand i det øyeblikket. Instrumentbordet bruker SOAP klient til å hente data fra Statistikk Renderer.

Voip Søk og sammenligning portalen

Partnerskap med Altoros hjalp Voip søkeportalen å akselerere utviklingssykluser og redusere FoU-kostnader. I dag er Voip Review blant de mest anerkjente søkeportaler som hjelper å finne priser på ulike tjenester, sammenlignetilbud fra ulike leverandører og kjøper konkrete VoIP-tjenester fra mer enn 40 tjenesteleverandører. Portal funksjonalitet inkluderer:

  • Vurdering av leverandører
  • Planlegging
  • Sammenligning av planer
  • Tilgjengelighet søk
  • Avansert wizard-liknende søk
  • Bruker tilbakemeldingssystemet
  • Forum
  • Systemer for tilknyttede selskaper

 

Webtjenestene drevet av XML-teknologier muliggjør tredjeparts partnere som CNET og ZDNet å opprettholde felles nettsider. .Net arkitekter hos Altoros er anerkjent som de som får til å gå en “ekstra mil” for å sikre at systemets arkitektur, skalerbarhet og fleksibilitet tilfredsstiller selskapets eksisterende og fremtidige funksjonelle og tekniske krav og forretningsmål.

Bank og Finans

Med kunnskap og forståelse for bank- og finanssektoren hjelper Altoros programvareselskaper å benytte en rekke applikasjoner for finanstjenester. I løpet av de siste årene har Altoros sett en akselererende positiv utvikling av bank- og finansielle tjenester, reduserte utviklingskostnader og tok i bruk ny teknologi som gir gode resultater.

Vår erfaring og kunnskap til bransjen:

Innholdsleverandør portaler

En leverandør av innhold til Financial Analytics ville etablere portalen for styring av et voksende antall av sine medlemmer og ønsket å levere finansielle tjenester av høy kvalitet. Altoros har levert løsningen som omfatter et Content Management System (CMS), Publishing/Editorial Review, JavaScript og CSS utvikling av brukergrensesnitt, Document Management og File Archival, E-post Broadcast, Medlemskap Registrering og Ledelse, Elektronisk betalinger, Due Diligence Management, brukerdefinert søk, kalender og hendelse håndtering.

Financial Relationship Management (FRM)

Et konsulentselskap som utfører tjenester innen BPM (Business Process Management) har hatt behov for forbedring av sin programvare. Altoros har levert løsninger innen programvareutvikling og tilpasning, tjenester innen kvalitetssikring, samt feilsøking og administrasjon av patcher.

IKT-system innenfor Contract Compliance Management System

Altoros har utviklet et web-basert Contract Compliance Management System som gjør det enklere å effektivisere rapporteringsprosesser, utfører bedre kommunikasjon og muliggjør fakturering og sporing av og beskyttelse mot svingel. Systemet hjelper å kjøre driftsstatistikk og håndtere data om virksomhetsaktiviteter. Med et enkelt klikk kan brukere publisere, skrive ut, lagre eller sende rapporter i PDF, Microsoft Excel, Microsoft Word og andre formater. Den første versjonen av systemet ble utviklet av Altoros ved hjelp av. NET Framework og inkludert ASP. NET 1.1 og VB. NET. Senere ble systemet utviklet i. NET 3.5 og ASP. NET 2.0 med hensyn til Cloud Computing teknologi. Prosjektet vokser raskt for tiden og får stadig nye kunder.

Sosial Nettverk

Altoros bidrar til at programvareselskaper kan levere skalerbare og kraftige kvalitetsapplikasjoner til sosialt nettverk. I løpet av de siste årene har Altoros utviklet og implementert programvareløsninger og tjenester til media og underholdningsselskaper, sportsportaler, små bedrifter, og ulike organisasjoner. Vi hjelper våres kunder med å skape innovative og effektive løsninger for håndtering av sosiale nettverk, deling av medier, brukergenerert innhold som bilder, video, lydfiler, blogger, reklame, meldingstjenester osv.

Vår erfaring og kunnskap til bransjen: Applikasjon for treningsdagbok

Altoros har bidratt til å utvikle en online web-treningsdagbok som hjelper brukere til å planlegge sine treningsøkter og lagre informasjon om treningen. Hvert treningsprogram inneholder flere økter. Du kan få råd fra instruktøren og velge ditt eget treningsprogram som passer ditt behov og trenings nivå. Dagboken inneholder statistikk, treningsplanlegging, den er enkel å bruke og har attraktivt brukergrensesnitt og mange andre nyttige funksjoner. Foreløpig har applikasjonen blitt tilpasset store norske og nordiske bedrifter og integrert mot f.eks. www.twitter.com.

Audio og video portal

Vårt team har blitt involvert i utvikling av et sosialt nettverk til radioindustrien. Løsninger brukes til å søker etter nye talenter innen underholdningsindustrien og bringe arbeidsgivere og arbeidstakere nærmere. Altoros har jobbet sammen for å finne løsninger som er tilpasset begge partenes behov. Arbeidssøkere kan enkelt søke jobb ved publisere sine video- og lydannonser på nettsiden. Portalen overfører video og lyd filer og innstillinger fra talekommentarer, foredragsholdere, kringkaster, innholdsprodusenter, teknisk personale, salg og markedsføring medarbeidere og programmerere.

Websiden for e-læringskurs

En ledende markedsaktør innenfor “virtual learning” kom til Altoros når de direkte og indirekte kostnader i selskapet begynte å overstige antatt normalnivå og har påvirket lønnsomheten negativt. Altoros har foreslått en løsning drevet av Amazon Web Services (AWS):

  • Amazon EC2 for hosting av medieinnhold server og klasser
  • Elastic Block Storage for lagring av media innhold og innholdet fra webområdet
  • Amazon S3 for lagring av applikasjon eksempel bilder.

Vårt team har også implementert løsninger for markedsføring kampanje på Facebook støtte, oppfølging av invitasjoner, implementering av fakturering, New Video Controller integrasjon, Facebook Connect støtte og migrasjon til EC2.

Undervisning

Tjenester og løsninger Altoros utfører dekker et bredt spekter innenfor utdanningsområdet og omfatter etablering av informasjonssystemer som støtter tjenester inn online læring, student evaluering og distribusjon av innholdet. I løpet av de siste årene har Altoros bistått programvareselskaper å utvikle nye teknologiske løsninger for e- læring og undervisning.

Vår erfaring og kunnskap til bransjen:

E-handel web-tjenester

Nyetablerte web-portaler for studenter, utdanninger og karriere muligheter har kontaktet Altoros for å forbedre sine internett tjenestene. Applikasjonener som Altoros har utviklet gir studenter mulighet til å søke de fleste studier ved høyskoler og universiteter over helle verden. Altoros utviklet en fleksibel plattform som kan brukes av andre prosjekter og omfatter registrering, program bygger, betalingssystemet, rapporteringssystemet, adresse eller telefon verifikasjon, og kraftig back-end administrasjonspanelet.

E-læring systemet for testing

Altoros har laget et eget system som utfører online testing for studenter og genererer samtidig testresultatene. Det finnes tre typer brukere med ulike tilgangsnivåer: Administratorer (systemadministrator, lokal administrator, og skoleadministrator); redaktør (skribent, forfatter og redaktør), sluttbrukere (studenter, lærere).

Administratorer utfører sikkerhetskontroll på system- og nettsted, redaktør kan redigere, administrere og publisere innhold på en webside, og lærere sørger for at alle studenter får resultater umiddelbart.

Interaktive utdanningsprogrammer

Altoros har utviklet og systematisert ett effektivt verktøy for både barn og foreldre. Det er ett Flash-basert nettstedet som ble laget for å lære barn om verdien av penger, og innholder interaktiv læring om å tjene og spare penger. Læringsmiljøet å forbedre også barna sine datakunnskaper. Barna kunne dele vitsen med venner, holde oversikt over brukskontoene og kommunisere med sine venner over nett.

Foreldrene kunne ta kontroll over barnas aktiviteter på Internett.

Landsomfattende spørreundersøkelser

Altoros hjalp statens utdanningsorganisasjoner å forbedre opplæringsprosesser ved automatisering de daglige aktivitetene hos undervisningsdepartementet. Løsningen Altoros utviklet har bidratt til forbedring av produktiviteten og redusering av produkt- og utviklingskostnader med 30 %.

Spørreundersøkelse systemet omfatter Test Management, Test Wizards, Item Management, Image Management, integrasjon med Microsoft Word and Microsoft Office 2003, data eksport til CSV, Microsoft Word og Microsoft Excel, Test rapporter, Identity Management, og System Access Rapporter.

Helsevesen

Altoros tilbyr et bredt spekter av tjenester og produkter innenfor helse- og omsorgsområdet og forsikringsområdet. Vi kombinerer fordeler av det beste fra IT-utviklere med on-site prosjektledelse og det hjelper oss å akselerere utviklingssykluser, redusere forretningskostnader og redusere risikoen knyttet til dårlig forretningsstrategi.

Vår erfaring og kunnskap til bransjen: Systemet for rabatter innen helsevesen

Altoros har utarbeidet et web-basert system for valg av helsepersonell og hjelpepersonell i angitte områder. Systemet ble modellert spesielt for enkeltpersoner og familier som ønsker å spare penger på helsetjenester. Dersom du allerede er medlem og får medlemsrabatter får du mulighet til å søke på behandling til redusert pris.

Online Brosjyrer verktøy

En ledende global leverandør av teknologibaserte kommunikasjonsløsninger kom opp til Altoros med en ide om å utvikle et kraftig verktøy for Online brosjyrer. Applikasjonen sikrer et sentralt oppbevaringssted for alle dokumenter og alle endringer inn i originaldokumenter inkludert versjonskontroll og revisjonsspor. Nå fikk kunden mulighet til å kontrollere alle redigeringer av dokumentet og innholdet og benytte sjansen å gjøre samtidig redigering av dokumenter og versjonskontroll på tvers av flere brosjyrer.

Helse- og forsikringsordninger

Valg av riktig forsikringsleverandør er veldig viktig. Altoros har også bidratt til å skape flere Helse- og Forsikrings- vurderingssystemer. Hovedhensikten med systemene er å gi forbrukere oversikt over ulike helse- og forsikringsplaner og hjelpe å velge en som passer best med kundens ønsker. Systemet hjelper å navigere gjennom komplekse miljøer og få den forsikringen du ønsker.

Fast eiendom

Altoros hjelper programvareselskaper som lager løsninger for bransjer relatert til eiendomsmegler til å utvikle webløsninger som er innovative og funksjonelle, og som er brukervennlige og attraktive. Vi hjelper uavhengige programvareleverandører å gi sine kunder teknisk avanserte løsninger som gir tilgjengelige CMS-basert nettsteder og programvare som gjør eiendomssøk, eiendom utleie, og andre aktiviteter raskere og enklere.

Vår erfaring og kunnskap til bransjen:

Timeshare e-magasinet

Altoros har utviklet portalen som tilfredsstiller sluttbrukerens spesifikke behov. Alle besøkende har mulighet til å kjøpe, selge eller leie en timeshare. Denne portalen samler kunder og folk som vil annonsere og søke etter timeshare og reiserabatter. Portalen inneholder interessante linker til andre nettsider og tilbyr timeshare oversikt.

Nettsiden for salg av fast eiendom

Altoros har opprettet en nettside som hjelper deg med å gjøre kjøp og salg av fast eiendom raskere og enklere. Besøkende på nettsiden får mulighet å legge ut annonser, søke etter boliger i det valgte området, få gode og konkrete råd innen fast eiendom og få oppdateringer om eiendomspriser. Selskapets ansatte kan oppdatere dataene med den nyeste informasjonen på websiden og administrere brukere gjennom Content Management System som ble også utviklet og implementert av Altoros.

Nettsiden for deg som er på jakt etter en ny eiendom

På nettsiden legges det ut informasjon vedrørende underholdning, turisme og reisemuligheter. Besøkende fikk mulighet å søke etter bilder og beskrivelser av hytter, leiligheter og hotellrom, restauranter, fest, konfirmasjoner, bryllup, møter, konferanser eller båt /charter. Nettsiden har en aktivitetskalender og annonsenettverk hvor en kan plassere sine annonser.

Reise

Altoros tilbyr en rekke tjenester for reiselivsbransjen. Vår erfaring omfatter levering av Internett-baserte bestillingssystemer, systemer for billettering og elektronisk fakturering, grensesnittet for mottak av SMS-meldinger med mye mer. Altoros hjelper å redusere utviklingskostnader, forbedre effektiviteten og bidrar til å minimalisere risiko knyttet til bruk av ny teknologi.

Vår erfaring og kunnskap til bransjen:

Safari portalen

Altoros designet og utviklet portalen for turisme, næringsutvikling og reiseaktiviteter. Kunden fikk mulighet å sammenligne prisene på safari turer og ulike reise-relaterte tjenester, bestille hotell og kjøpe flybilletter til Kenya og Tanzania.

Nettsiden tilbyr relevant informasjon om Kenya: priser på overnatting i hytter og leiligheter i Kenya, rundturer til severdigheter og priser på tivoli. Hver besøkende på nettstedet kan laste ned eksempel på visumsøknaden og finne annen nyttig informasjon om attraksjoner, museer og teatre. Portalen har blant annet værvarsel og gir reisemålsinformasjon, flight-informasjon samt bestilling av flybilletter. Header Rotator er funksjonen som hjelper å gjøre endringer av grensesnittet på en webside enda enklere.

Reiseportalen

Altoros laget portalen som tilbyr turer til mer enn 30 afrikanske land og øyene i det Indiske hav. Reisemål inkluderer Ghana, Mali, Senegal, og Libya i tillegg til de vanlige feriedestinasjoner, som for eksempel Sør-Afrika, Kenya, Tanzania, Egypt, Marokko. Besøkende på nettsiden kan velge reisemål, bestille flybilletter, kjøpe reiseforsikring og sammenligne ulike reisetjenester.

Ønsker du å diskutere hvordan å akselerere levering av din produkt?



Jan-Terje Nordlien
Daglig leder
jtn@altoros.com
+47 21 92 93 00

Org. num.: 894 684 992
Kongens gate 3
0153 Oslo, Norge

© 2009 – 2018 Altoros Norge AS