Altoros Personvernregler

Altoros Personvernregler

1. Innledning

Altoros er forpliktet til å ivareta personvernrettighetene til de registrerte.

“Altoros”, “vi,” og “oss” henviser til Altoros Americas LLC, Altoros Norge, Altoros A.S. og Altoros Development LLC. (Sjekk gjerne vår kontaktinformasjon). Vi tilbyr et bredt spekter av programvareutviklingstjenester. Alle disse produktene sammen med våre andre tjenester og nettsteder kalles “Tjenester” i disse personvernreglene.

Disse reglene henviser til dataene vi samler inn når du bruker tjenestene våre eller kommuniserer med oss, f.eks. når du besøker nettstedet vårt, laster ned våre white papers og andre materialer, svarer på våre e-postmeldinger og deltar på våre arrangementer. Disse reglene forklarer også dine rettigheter med hensyn til data vi samler inn om deg. Datapersonvern til våre ansatte er regulert av en separat lokal forskrift og ikke av disse reglene.

Din informasjon er kontrollert av Altoros. Har du spørsmål eller bekymringer om hvordan informasjonen din håndteres, vennligst send en forespørsel til oss på dpo@altoros.com. Alexey Lekontsev er vår personvernombud (DPO). Han har det generelle ansvaret for den daglige gjennomføringen av disse reglene.

Vennligst les disse reglene før du bruker våre tjenester eller samhandler med oss på en andre måter.

2. Informasjon vi samler inn om brukere av nettstedet vårt

Når du besøker nettstedet vårt, samler vi inn bruksstatistikk og andre data. Ved å gjøre det, kan vi estimere effektiviteten av innholdet vi leverer. Vi behandler informasjonen vi samler inn og det hjelper oss med å skape bedre brukeropplevelser og forbedre produktene og tjenestene vi tilbyr. Vi samler inn informasjon ved hjelp av informasjonskapsler (“cookies”), skript, tagger, lokalt delte objekter (Flash cookies), web beacons og andre lignende metoder.

2.1. Vi samler inn følgende datakategorier:

  • Informasjonskapsler og lignende teknologier (f.eks. web beacons, piksler, annonse-tagger og enhetsidentifikatorer)
  • Bruksdata, brukeradferd samlet av informasjonskapsler

Hva er informasjonskapsler (cookies)?

HTTP cookie er et stykke data som vi sender til nettleseren din når du besøker nettstedet vårt. Etter at datamaskinen din har akseptert den (eller “har tatt cookien”), blir den lagret på datamaskinen som en identifikasjonstagg. Informasjonskapsler anvendes vanligvis til å måle på hvilken måte nettstedet brukes (f.eks. antall besøkere og varigheten av ett besøk), samt effektiviteten av nettstedet (f.eks. hva våre besøkere er interessert i). Informasjonskapsler kan også brukes til å tilpasse brukeropplevelsen på nettstedet vårt. Ved behov kan brukerne slå av informasjonskapsler. For å gjøre det, må man gå til nettleserinnstillinger.

2.2. Hvordan behandler vi innsamlede data?

Altoros og tredjepartsleverandører som vi er partnere med (f.eks. våre annonse- og analysepartnere) bruker informasjonskapsler og andre sporingsverktøy for å identifisere personer som bruker ulike tjenester og enheter og for å sikre bedre brukeropplevelser. Nedenfor kan du finne listen over slike tredjepartsleverandører.

2.2.1. Analysepartnere

Tjenestene som er skissert nedenfor hjelper oss med å overvåke og analysere både webtrafikk og brukeradferd.

  • Google Analytics (Google LLС.) Google Analytics er en tjeneste for webanalyse levert av Google Inc. (Heretter i dette dokumentet henvist til som Google). Google bruker dataene som samles inn for å spore og undersøke brukeradferd, forberede rapporter og dele innsikter med andre Google-tjenester. Google kan bruke de innsamlede dataene til å kontekstualisere og tilpasse annonsene som er lansert via Google annonseringsnettverk. Tjenesten er underlagt Google personvernregler. Google Personvernregler
  • Google Tag Manager (Google LLС.) Google Tag Manager er en webtjeneste som er beregnet for å optimalisere Google Analytics-administrasjonsprosessen. Tjenesten leveres av Google Inc. og er underlagt selskapets personvernregler. Google Personvernregler
  • Facebook Ads conversion tracking (Facebook, Inc.) Facebook Ads conversion tracking er en analysetjeneste som binder data samlet inn fra Facebook-annonseringsnettverket med handlinger utført på Altoros nettsteder. Tjenesten tilbys av Facebook, Inc. og er underlagt selskapets retningslinjer for data. Facebook retningslinjer for data
  • Hotjar (Hotjar Ltd.) er en tjeneste for webanalyse som registrerer brukeradferd uten å samle private brukerdata. Tjenesten hjelper med å forbedre navigeringen på nettstedet og tilfredsstille kundebehov. Tjenesten leveres av Hotjar Limited og er underlagt selskapets personvernregler. Hotjar Personvernregler
  • Albacross (Albacross Nordic AB) er en kontobasert markedsføringsplattform beregnet for å øke antall leads og effektiviteten av annonser. Når det gjelder personopplysninger, samler Albacross informasjon om IP-adressen som du brukte for å besøke nettstedet vårt. I tillegg samler tjenesten inn teknisk informasjon som gjør det mulig for Albacross å skille mellom besøkere som bruker samme IP-adresse. Albacross lagrer informasjon om et domene (som er hentet fra dataskjemaet) for å korrelere IP-adressen med arbeidsgiveren. Tjenesten leveres av Albacross Nordic AB og er underlagt selskapets personvernregler. Albacross Personvernregler
  • Google AdWords verktøy (Google AdWords Conversion Tracking/ Dynamic Remarketing / User List / DoubleClick) (Google LLС) Google AdWords konverteringssporing og andre Google Ads tjenester er analytiske verktøy som kobler data fra Google AdWords-annonseringsnettverket med handlinger på Altoros nettsteder. Tjenestene leveres av Google Inc. og er underlagt selskapets personvernregler. Google Personvernregler
  • Hubspot (HubSpot, Inc.) er en inbound marketing (inngående markedsføring) og salgsplattform som hjelper bedrifter med å tiltrekke seg besøkende, konvertere leads og ferdigstille forretninger. Denne har verktøy for markedsføring via sosiale medier, innholdsbehandling, web analytics, landingssider og søkemotoroptimalisering. Tjenesten leveres av HubSpot, Inc. og er underlagt selskapets personvernregler. Hubspot’s Personvernregler
2.2.2. Annonsepartnere

Brukerdata kan benyttes for å tilpasse reklameprodukter, for eksempel bannere og andre typer annonser, til å markedsføre tjenestene våre. Noen ganger utvikler vi slike markedsføringsprodukter basert på brukerpreferanser. Imidlertid bruker vi ikke alle personlige data med det formål. Noen av tjenestene som tilbys av Altoros, kan bruke informasjonskapsler (cookies) for å identifisere brukere. Vi bruker en adferdsmessig retargetingsteknikk til å vise annonser som er tilpasset til brukernes preferanser og onlineadferd, både på og utenfor Altoros nettsteder. For mer informasjon, vennligst se personvernreglene for de aktuelle tjenestene.

  • Facebook Audience Network (Facebook, Inc.) Facebook Audience Network er en annonseringstjeneste som bidrar til å overvåke og evaluere effektiviteten av reklamekampanjer lansert via Facebook. Tjenesten tilbys av Facebook, Inc. og er underlagt selskapets personvernregler. Facebook retningslinjer for data
  • Bing Ads (Microsoft Corporation). Bing Ads er en reklametype for lansering og administrasjon av reklamekampanjer på Bing-søk og Bings partnernettverk. Tjenesten leveres av Microsoft Corporation og er underlagt selskapets personvernregler. Microsoft Corporation personvernerklæring
  • Google AdWords (Google LLC) DoubleClick (Google Inc.) / DoubleClick Bid Manager / Google DoubleClick Google AdWords og Double Click er annonseringstjenester som muliggjør effektiv samhandling med potensielle kunder ved å foreslå aktuelle annonser på Google Søk, samt Googles partnernettverk. Google AdWords og Double Click er enkelt integrert med andre Google-tjenester, for eksempel Google Analytics, og hjelper deg med å behandle brukerdata samlet inn av informasjonskapsler. Tjenestene leveres av Google Inc. og er underlagt selskapets personvernregler. Google Personvernregler
  • LinkedIn Marketing Solutions / LinkedIn Ads (LinkedIn Corporation) LinkedIn Ads tillater å spore effektiviteten av reklamekampanjer lansert via LinkedIn. Tjenesten leveres av LinkedIn Corporation og er underlagt selskapets personvernregler. LinkedIn personvernregler
  • Twitter Advertising / Twitter Conversion Tracking (Twitter, Inc.) Twitter Ads nettverket gjør det mulig å spore effektiviteten av reklamekampanjer lansert via Twitter. Tjenesten leveres av Twitter Inc. og er underlagt selskapets personvernregler. Twitter personvernregler
2.2.3. Andre widgets og skript levert av tredjepartspartnere

I tillegg til annonsepartnere og analysepartnere nevnt ovenfor, bruker vi widgets som fungerer som mellomledd mellom tredjepartsnettsteder (Facebook, Twitter, LinkedIn, etc.) og nettstedet vårt. De tillater oss å gi ytterligere informasjon om oss eller om våre tjenester, samt autorisere deg som bruker av nettstedet vårt for å dele innhold på tredjepartsnettsteder.

  • Disqus (Disqus, Inc.) er en hosting tjeneste for blogg kommentarer for nettsteder og nettbaserte fellesskap som bruker en plattform basert på nettverk. Disqus kan bli integrert i en bedriftsblogg. Da kan brukerne av nettstedet sende inn en kommentar til en artikkel som er lagt inn på bloggen etter at de har logget seg inn på en personlig Disqus-konto. Disqus personvernregler
  • WordPress (WordPress.org) er et gratis og åpent innholdshåndteringssystem (content management system, CMS). WordPress Stats er analysemodulen i CMS, som samler følgende statistikk: visninger og unike besøkende, liker, følgere, referanser, steder, vilkår, ord og setninger folk bruker på søkemotorer (f.eks. Google, Yahoo eller Bing) for å finne innlegg og sider på vår nettside. Tjenesten tillater også å samle slike data som klikk på eksterne lenker, informasjonskapsler osv. Tjenesten er underlagt WordPress personvernregler
  • Twitter Button og Twitter Syndication (Twitter, Inc.)  lar deg raskt dele nettsiden du ser på med alle dine følgere. Twitter Syndication gjør at brukere kan implementere en widget som samler inn informasjon om selskapets Twitter-profil og tweets. Tjenestene leveres av Twitter Inc. og er underlagt selskapets personvernregler. Twitter Personvernregler
  • Facebook Social Graph (Facebook, Inc.) brukes til å implementere widgets for å få data inn og ut av Facebook-plattformen. I vårt tilfelle brukes denne widgeten til å aktivere innholdsdeling og vise antall delinger av Facebook-brukere. Tjenesten tilbys av Facebook, Inc. og er underlagt selskapets personvernregler. Facebook retningslinjer for data
  • LinkedIn Widgets (LinkedIn Corporation) er en rask måte å inngi LinkedIn-funksjonalitet på vår nettside. Vi bruker denne widgeten for å aktivere innholdsdeling og vise antall delinger av LinkedIn-brukere. Tjenesten leveres av LinkedIn Corporation og er underlagt selskapets personvernregler. LinkedIn’s Personvernregler
  • OneSignal (OneSignal, Inc) er en push-varslingstjeneste. OneSignal Personvernregler
  • ShareThis (ShareThis, Inc.) er en delingstjeneste. ShareThis Personvernregler
  • AddThis (acquired by Oracle) er en delingstjeneste. AddThis Personvernregler, Oracle Personvernregler
  • Wistia (Wistia, Inc.) er en video hosting plattform som brukes av Altoros for å lagre videoer gjort på arrangementer organisert av vårt selskap. Videoene blir senere integrert i vår bedrifts blogg. Wistia’s Personvernregler
  • Tawk (Tawk.to inc.) er en live chat app. Tawk’s Personvernregler

2.3. Formål og lovhjemmel for databehandling

Altoros samler inn data via denne tjenesten for å forbedre utviklingen av våre produkter eller tjenester. Datainnsamlingen utføres på grunnlag av vår eller tredjeparts legitime interesser, eller med ditt samtykke.

Innsamlede brukerdata lar Altoros å tilby våre tjenester og brukes i en rekke av våre aktiviteter som samsvarer med vår legitime interesse, blant annet lar dataene oss:

  • og analytikere å trekke verdifull innsikt for smart beslutningstaking
  • å kontakte brukere
  • å administrere en brukerdatabase
  • å lage kommentarer på det leverte innholdet
  • å håndtere betalinger
  • å hindre spam
  • å forbedre brukeropplevelsen (f.eks. å levere svært personifiserte innhold forslag) og de tjenestene som leveres (f.eks. en abonnementstjeneste), osv.
  • å gi informasjon knyttet til endringer innført i våre kundeservicevilkår, personvernregler eller andre juridiske avtaler

2.4. Dataoppbevaringsperiode

Lagringsperiode for dataene dine innsamlet på våre nettsteder er 5 år. Vi samler inn data for å forbedre våre tjenester og produktene vi leverer. Lagringsperioden for data fra våre partnere er underlagt deres retningslinjer for personvern.

2.5. Data mottakere

Vi utleverer ikke de innsamlede dataene til tredjeparter, bortsett fra de tilfellene som er beskrevet i kapittel om Generell databehandling eller i denne Seksjonen, samt tilfeller fastsatt i våre tredjeparts personvernregler.

3. Data vi samler inn fra våre nettskjemaer

3.1. Vi samler inn følgende datakategorier

Når du fyller ut noen av skjemaene på nettstedene våre, deler du følgende informasjon med oss:

  • Fornavn/etternavn
  • Stilling
  • Telefonnummer
  • E-postadresse
  • Sted
  • Navn på selskapet
  • Andre eventuelle data du har gitt oss i din forespørsel

3.2. Hvordan behandler vi innsamlede data?

Informasjonen om forespørselen din overføres til vår CRM eller til Hubspot. Senere kan den brukes til å dele noe relevant i forhold til din første forespørsel, gi ytterligere informasjon knyttet til emnet du etterspurte, og levere kvalitetstjenester.

All informasjon som samles inn via kontaktskjemaer behandles av følgende tjenester:

3.3. Formål og lovhjemmel for databehandling

1) Hvis du fyller ut et kontaktskjema for å få en ekspert til å sjekke prosjektet eller for å bli kjent med tjenestene selskapet vårt leverer, behandler vi dine data for å inngå en kontrakt og overholde våre kontraktsforpliktelser (for å gjengi Tjenester), eller for å svare på forespørselen din. På denne måten kan vi bruke dine personlige opplysninger til å yte tjenester til deg, samt behandle transaksjoner knyttet til tjenestene du har etterspurt. Vi kan for eksempel bruke ditt navn eller e-postadresse for å sende en faktura eller etablere kommunikasjon gjennom hele livssyklusen for tjenesteleveranser. Vi kan også bruke de personlige opplysningene du har delt med oss for å koble deg til andre av våre lagmedlemmer som søker fagkompetanse. I tilfelle du bruker flere tjenester som tilbys av vårt selskap, kan vi analysere dine personlige opplysninger og din online adferd på våre ressurser for å levere en integrert opplevelse. For eksempel, vi kan forenkle søket på en rekke av tjenestene våre for å finne en bestemt tjeneste for deg, eller for å foreslå relevant produktinformasjon mens du navigerer på våre nettsteder.

2) Hvis du fyller ut kontaktskjemaer med andre formål, inkludert for å laste ned white papers eller for å be om en demo, behandler vi data med legitim interesse for å hindre spam og begrense direkte markedsføring av tredjepartsfirmaer. Våre samhandlinger er rettet mot å øke engasjement og maksimere verdien du får gjennom våre tjenester. Disse samhandlingene kan omfatte informasjon om våre nye kommersielle tilbud, white papers, nyhetsbrev, innhold og arrangementer som etter vår mening kan være relevante for deg. Med det formål å forbedre produktiviteten og samarbeidet vårt – under vår legitime interesse – kan vi bruke dine personlige data (f.eks. e-postadresse, navn, jobbtittel eller aktivitet som pågår på våre ressurser) for å gi deg informasjon vi mener kan være av interesse for deg. I tillegg kan vi lagre logg med kommunikasjonen vår med de legitime formålene å opprettholde kundeforhold og/eller tjenesteleveranse.

3) Ved å dele personlig informasjon med oss, gir du samtykke til at vi bruker dataene dine rettferdig med følgende forretningsformål:

  • for å få ditt samtykke til å kontakte deg om andre eventuelle tjenester som kan være av interesse for deg.
  • for å sende deg oppdateringer som angår tjenester du har vist interesse for, eller gi ytterligere informasjon knyttet til emnet du har etterspurt.

3.4. Dataoppbevaringsperiode

Lagringsperiode for dataene dine innsamlet fra våre kontaktskjemaer er 5 år. Disse dataene kan videre brukes til å kontakte deg hvis vi vil sende deg noe relevant i forhold til din første forespørsel (f.eks. oppdatert informasjon om de white papers du har lastet ned fra våre nettsteder).

3.5. Data mottakere

Vi utleverer ikke de innsamlede dataene til tredjeparter, bortsett fra de tilfellene som er beskrevet i kapittel om Generell databehandling eller i denne Seksjonen.

4. Data vi samler inn gjennom e-poster, messengere, widgets og telefoner

4.1. Vi samler inn følgende datakategorier

Når du bruker andre måter og verktøy for å samhandle med oss, samler vi inn følgende data om deg:

  • Fornavn/etternavn
  • Stilling
  • Telefonnummer
  • E-postadresse
  • Skype ID
  • Sted
  • Navn på selskapet
  • Andre eventuelle data du har gitt oss i din forespørsel
  • Logg med kommunikasjonen vår, samtalevarighet, osv.

4.2. Hvordan behandler vi innsamlede data?

Informasjonen om et kundesamtale er lagret i vårt interne system og inkluderer et fullstendig anropsopptak (fra det øyeblikket en tilkobling har blitt opprettet), et taleopptak hvis det er tilgjengelig, et telefonnummer og anropsvarighet. Alle forespørsler som vi har fått via e-post, lagres på Altoros Gmail-konto som er på en Google server. Informasjonen om alle forespørslene overføres videre og lagres i internt CRM-system.

4.3. Formål og lovhjemmel for databehandling

1) Når du kommer i kontakt med oss på andre eventuelle måter for å få en ekspert til å sjekke prosjektet ditt / våre tjenester eller for å gjøre en annen forespørsel, behandler vi dine data for å inngå en kontrakt, for å overholde våre kontraktsforpliktelser (for å gjengi Tjenester), eller for å svare på forespørselen din.

På denne måten kan vi bruke dine personlige opplysninger til å yte deg tjenester, samt behandle transaksjoner knyttet til tjenestene du har etterspurt. Vi kan for eksempel bruke ditt navn eller e-postadresse for å sende en faktura eller etablere kommunikasjon gjennom hele livssyklusen for tjenesteleveranser. Vi kan også bruke de personlige opplysningene du har delt med oss for å koble deg til andre av våre lagmedlemmer som søker fagkompetanse. I tilfelle du bruker flere tjenester som tilbys av vårt selskap, kan vi analysere dine personlige opplysninger og din online adferd på våre ressurser for å levere en integrert opplevelse. For eksempel, vi kan forenkle søket på en rekke av tjenestene våre for å finne en bestemt tjeneste for deg, eller for å foreslå relevant produktinformasjon mens du navigerer på våre nettsteder.

2) Hvis du kommuniserer med oss med andre formål, behandler vi data med legitim interesse for å hindre spam og begrense direkte markedsføring av tredjepartsfirmaer. Våre samhandlinger er rettet mot å øke engasjement og maksimere verdien du får gjennom våre tjenester. Disse samhandlingene kan omfatte informasjon om våre nye kommersielle tilbud, white papers, nyhetsbrev, innhold og arrangementer som etter vår mening kan være relevante for deg eller din første forespørsel.

Vår legitime interesse er å øke produktiviteten og forbedre samarbeidet vårt. Derfor kan vi bruke dine personlige data (f.eks. e-postadresse, navn, jobbtittel eller aktivitet som pågår på våre ressurser) for å gi deg informasjon vi mener kan være av interesse for deg. I tillegg kan vi lagre logg med kommunikasjonen vår med de legitime formålene å opprettholde kundeforhold og/eller tjenesteleveranse.

3) Ved å dele personlig informasjon med oss, gir du samtykke til at vi bruker dataene dine rettferdig med følgende forretningsformål:

  • for å få ditt samtykke til å kontakte deg om andre eventuelle tjenester som kan være av interesse for deg.
  • for å sende deg oppdateringer som angår tjenester du har vist interesse for, eller gi ytterligere informasjon knyttet til emnet du har etterspurt.

4.4. Dataoppbevaringsperiode

Lagringsperiode for de innsamlede dataene er 5 år. Disse dataene kan videre brukes til å kontakte deg hvis vi vil sende deg noe relevant i forhold til din første forespørsel.

4.5. Data mottakere

Vi utleverer ikke de innsamlede dataene til tredjeparter, bortsett fra de tilfellene som er beskrevet i kapittel om Generell databehandling, samt tilfeller fastsatt i våre tredjeparts personvernregler.

5. Data vi samler inn om du er vår kunde

5.1. Vi samler inn følgende datakategorier

Hvis du er vår kunde, så har du allerede delt følgende informasjon med oss:

  • Fornavn/etternavn til kontaktpersoner
  • Stillinger
  • Telefonnummer
  • E-postadresser
  • Skype ID
  • Navn på selskapet, adresse
  • Andre eventuelle data vi har fått under tjenesteleveranser
  • Logg med kommunikasjonen vår, osv.

5.2. Hvordan behandler vi innsamlede data?

Informasjon om eksisterende kunder samles inn, lagres og brukes til å behandle en kundeforespørsel og til å tilby relevante tjenester, samt å utvikle anbefalinger for å forbedre tjenestene vi leverer.

For å dele kontaktinformasjon og informasjon knyttet til tjenestene som en kunde er interessert i, kan vi bruke følgende messengere: Skype (Personvernregler), Viber (Personvernregler), WhatsApp (Personvernregler), eller Telegram (Personvernregler), samt e-posttjenester—Gmail (Personvernregler) eller Outlook (Personvernregler).

For å lagre og dele prosjektkrav eller annen informasjon levert av en kunde (f.eks. en estimering av prosjektbudsjettet for å levere et passende kommersielt tilbud, UI-mockups levert av en kunde, prøvetilgang til et kundesystem, osv.), kan vi bruke tjenester av Google (Personvernregler), Adobe (Personvernregler), Microsoft Office (Personvernregler), Atlassian (Personvernregler), og Trello (Personvernregler).

For å lagre telefonsamtaler på en distribuert måte benytter Altoros tjenester som lagrer logg om aktivitetene som gjennomføres.

For å etablere interne forretningsprosesser innenfor våre avdelinger og lag og for å sikre rettidig behandling av en forespørsel, bruker vi Trello (Personvernregler) og Atlassian (Personvernregler). Disse tjenestene kan lagre prosjektinformasjon knyttet til en teknologistabel, budsjett, veikart og tidsfrister, Altoros prosjektgruppe, osv.

For å lagre lydopptak av forhandlinger med en kunde for å klargjøre detaljer (hvis det er nødvendig) og gjennomføre møter med tidligere, eksisterende og potensielle kunder, benytter vi GoToMeeting (Personvernregler), Hangouts (Personvernregler) eller Zoom (Personvernregler).

For å lagre case-studier, som beskriver et levert prosjekt som kunden har godkjent, bruker vi en intern nettportal — SharePoint Portal (Personvernregler)— som er tilgjengelig kun for Altoros ansatte.

For å levere kontrakter, lagres alle dataene om de aktive kundene i en sikret intern nettverksressurs med begrenset tilgang. Denne ressursen er tilgjengelig kun for våre kontoadministratorer eller andre berørte ansatte med det formål å forbedre tjenesteleveransen mens du etablerer kommunikasjon med en kunde, utsteder en faktura og genererer rapporter for en kunde. Tilleggstjenester som Altoros bruker til utstedelse av fakturaer  er Azets AS (Personvernregler). Disse tjenestene behandler data i samsvar med personvernreglene for de nevnte tjenestene.

5.3. Formål og lovhjemmel for databehandling

Vi bruker innsamlede personlige data med følgende formål:

1) For å oppfylle / overholde våre kontraktsforpliktelser eller for å svare på forespørselen din. Vi kan for eksempel bruke ditt navn eller e-postadresse for å sende en faktura eller etablere kommunikasjon gjennom hele livssyklusen for tjenesteleveranser.  På denne måten kan vi bruke dine personlige opplysninger til å gi deg tjenester, samt behandle transaksjoner knyttet til tjenestene du har etterspurt. Vi kan for eksempel bruke ditt navn eller e-postadresse for å sende en faktura eller etablere kommunikasjon gjennom hele livssyklusen for tjenesteleveranser.  Vi kan også bruke de personlige opplysningene du har delt med oss for å koble deg til andre av våre lagmedlemmer som søker fagkompetanse.

2) Vår legitime interesse er å øke produktiviteten og forbedre samarbeidet vårt. Derfor kan vi bruke dine personlige data (f.eks. e-postadresse, navn, jobbtittel eller aktivitet som pågår på våre ressurser) for å gi deg informasjon vi mener kan være av interesse for deg. I tilfelle du bruker flere tjenester som tilbys av vårt selskap, kan vi analysere dine personlige opplysninger og din online adferd på våre ressurser for å levere en integrert opplevelse. For eksempel, vi kan forenkle søket på en rekke av tjenestene våre for å finne en bestemt tjeneste for deg, eller for å foreslå relevant produktinformasjon mens du navigerer på våre nettsteder.
I tillegg kan vi lagre logg med kommunikasjonen vår med de legitime formålene å opprettholde kundeforhold og/eller tjenesteleveranse.

3) I tillegg ved å dele denne informasjonen med oss, gir du samtykke til å kontakte deg angående andre tjenester du kan være interessert i.

5.4. Dataoppbevaringsperiode

Lagringsperiode for dataene om våre kunder er 8 år siden sist Tjenesteleveranse. Vi lagrer dataene for å kunne kontakte deg om vi har noe relevant i forhold til din første forespørsel (f.eks. oppdatert informasjon om tilknyttet tjenester, nyheter, arrangementer, oppdateringer, osv).

5.5. Data mottakere

Vi utleverer ikke de innsamlede dataene til tredjeparter, bortsett fra de tilfellene som er beskrevet i kapittel om Generell databehandling eller i denne Seksjonen.

6. Data vi samler inn fra deltakere på våre arrangementer

6.1. Vi samler inn følgende datakategorier

Når du melder deg på eller deltar på et arrangement organisert av Altoros, deler du følgende informasjon med oss:

  • Fornavn/etternavn til kontaktpersoner
  • Stillinger i selskapet
  • Telefonnummer
  • E-postadresser
  • Skype ID
  • Lenker til LinkedIn-profiler
  • Navn på selskapet, adresse
  • Andre eventuelle data vi har fått under tjenesteleveranser
  • Logg med kommunikasjonen vår, osv.
  • Visittkort, osv.

6.2. Hvordan behandler vi innsamlede data?

Data om brukere som har fylt ut et kontaktskjema, lagres i vårt interne CRM og på Hubspot (HubSpot, Inc. Personvernregler) for videre behandling av kundeforespørsel og levering av relevante tjenester, samt utvikling av anbefalinger om forbedring av tjenestene vi leverer.

For å dele kontaktinformasjon, samt informasjon knyttet til arrangementer og tjenestene som kan være av interesse for en kunde, kan Altoros bruke følgende midler:

For å gi brukere mulighet for å registrere seg på et arrangement organisert av Altoros og kjøpe billetter, bruker vi Eventbrite (Personvernregler).

For å lagre og dele informasjon om deltakere på arrangementer organisert av Altoros, samt å forbedre alle online aktiviteter knyttet til slike arrangementer, bruker Altoros Google-tjenestene (Personvernregler) og Microsoft-tjenestene (Personvernregler).

For å aktivere markedsføringsaktiviteter og dele informasjon om relevante tjenester fra vårt selskap, bruker vi remarketing- og annonseringsverktøy tilgjengelig gjennom Google Adwords (Personvernregler).

For å bygge et sterkt samfunn rundt arrangementene organisert av Altoros og for å samhandle med dem som er interessert i våre tjenester, bruker vi  Meetup.com (Personvernregler).

For å optimalisere interne prosesser og forbedre kommunikasjonskanaler, kan vi bruke Atlassian (Personvernregler) eller Trello (Personvernregler).

6.3. Formål og lovhjemmel for databehandling

For å etablere effektiv kommunikasjon med kundene om våre tjenester, kan vi bruke følgende data:

1) For å oppfylle / overholde våre kontraktsforpliktelser eller for å svare på forespørselen din. For å opprettholde kontraktutviklingen bruker vi kontaktdataene dine til å sende transaksjonsinformasjon via e-post, Skype eller andre kommunikasjonsmidler eller tjenester. Dine kontaktdata brukes også til å bekrefte forespørselen din, svare på noen av dine spørsmål, henvendelser eller forespørsler, gi støtte, samt sende deg oppdateringer på tjenestene vi leverer.

2) For å oppfylle vår legitime interesse bruker vi din kontaktinformasjon og informasjon om din samhandling med våre tjenester for å sende reklamemateriell som etter vår mening kan være relevant for deg via e-post, Skype eller andre kommunikasjonsmidler eller tjenester. Våre samhandlinger er rettet mot å øke engasjement og maksimere verdien du får gjennom våre tjenester. Disse samhandlingene kan omfatte informasjon om våre nye arrangementer, kommersielle tilbud, nyhetsbrev, innhold og arrangementer som vi tror kan være relevante for deg.

3) I tillegg ved å dele denne informasjonen med oss, gir du samtykke til å kontakte deg angående andre tjenester du kan være interessert i.

6.4. Dataoppbevaringsperiode

Lagringsperiode for dataene innsamlet om våre kunder er 5 år siden sist arrangementet kunden meldte seg på. Vi lagrer dataene for å kunne kontakte deg om vi har noe relevant i forhold til din første forespørsel (f.eks. oppdatert informasjon om samtaler, e-poster, osv).

6.5. Data mottakere

Vi utleverer ikke de innsamlede dataene til tredjeparter, bortsett fra tilfellene når Altoros må gi en liste over de anmeldte til arrangøren av arrangementet med sikte på å sikre et akseptabelt organisasjonsnivå og sikkerhet.

7. Generell databehandling og dataoppbevaring

Vi behandler personopplysninger ved hjelp av operasjoner eller sett av operasjoner som utføres på personopplysninger eller på sett med personopplysninger, ved hjelp av automatiserte midler, for eksempel innsamling, opptak, organisering, strukturering, lagring, tilpasning eller endring, gjenfinning, konsultasjon, bruk, offentliggjøring ved overføring, formidling eller tilgjengeliggjøring på en annen måte, justering eller kombinasjon, begrensning, sletting eller ødeleggelse.

Oppbevaringsperioden for data varierer etter sin type. Da oppbevaringsperioden utløper, sletter vi eller anonymiserer de innsamlede personopplysningene. Hvis data har blitt overført til en backup lagringsplass og derfor ikke kan slettes, fortsetter vi å lagre dem på en sikker måte, men bruker dem ikke med noe formål. I alle andre tilfeller fortsetter vi med sletting av data.

Informasjon som er tilgjengelig via våre nettsteder som ble samlet inn av tredjeparter, er underlagt personvernreglene til disse tredjepartene. I dette tilfellet er oppbevaringsperioden for data også underlagt personvernreglene til disse tredjepartene.

For å hindre spam, holder vi oversikt over spam- og svindlerkontoer, som kan blokkeres gjennom filtrering på servernivå.

Forespørsel som inneholder ord, som kan anses som spamrelatert eller som kan fremme distribusjon av villedende informasjon, blir filtrert på servernivå, samt av bedriftens ansatte manuelt.

Vi lagrer data på våre servere, samt på sky-tjenester levert av Google, Amazon og Hubspot.

Vi gjør ikke automatiserte beslutninger, inkludert profilering.

8. Dine rettigheter

Nedenfor finner du en liste over rettighetene du er underlagt. Vær oppmerksom på at noen av de nevnte rettighetene kan være begrenset til forespørslene, som avslører personlige opplysninger til en annen person som er underlagt de samme personvernrettighetene. I så fall vil vi ikke kunne tilfredsstille din forespørsel om data sletting hvis den inneholder informasjon vi må holde i henhold til loven.

  1. Retten til å bli informert og få tilgang til informasjon. Du har juridiske rettigheter til å få tilgang til dine personlige data, samt forespørsel om vi bruker disse dataene med noe formål. I samsvar med våre generelle reglene vil vi gi deg en gratis kopi av dine personlige opplysninger som er i bruk innen en måned etter at vi mottok forespørselen din. Vi sender informasjonen din i en passordbeskyttet PDF-fil. For overdrevne eller gjentatte forespørsler er vi berettiget til å kreve gebyr. I tilfelle av mange eller komplekse forespørsler, er vi kvalifisert til å forlenge responstiden med så mye som ekstra to måneder. Under slike omstendigheter vil du bli informert om årsakene til disse utvidelsene. Hvis vi nekter å adressere en bestemt forespørsel, vil vi forklare hvorfor det skjer og gi deg en liste over videre handlinger du er kvalifisert til å fortsette. Hvis du ønsker å ta ytterligere tiltak, vil vi kreve to troverdige ID-er fra deg for å bevise din identitet. Du kan sende dine forespørsler til vår databeskyttelsesansvarlig (dpo@altoros.com). Vennligst oppgi informasjon om arten av forespørselen din for å hjelpe oss med å behandle forespørselen din.
  1. Retten for retting. Hvis du synes at vi lagrer noen av dine personlige data, som er feil eller ufullstendig, kan du be oss om å rette opp eller supplere dem. Du har også rett til å gjøre endringer i informasjonen din ved å logge deg på din konto hos oss.
  1. Retten til å slette, eller “retten til å bli glemt”. Under dette prinsippet kan du be oss om å slette eller fjerne dine personlige data dersom det ikke er noen årsaker til å fortsette behandle dataene dine. Hvis du vil at vi skal fjerne deg fra vår database, vennligst send e-post til dpo@altoros.com. Retten til å bli glemt kan bli tatt i kraft av følgende grunner:
  • Data, som ikke lenger har forhold til det opprinnelige formålet av samlingen
  • Du trekker tilbake samtykke i forhold til de opprinnelige årsakene for databehandlingen, og det er ingen annen grunn for oss å fortsette å lagre og behandle dine personlige data.
  • Du har innvendinger mot at vi behandler dine personlige data, og det er ingen tvingende grunner til at vi fortsetter å behandle det.
  • Dine personopplysninger har blitt behandlet ulovlig.
  • Dine personopplysninger må slettes for å overholde en juridisk forpliktelse i en europeisk eller en medlemsstats lovgivning som Altoros er underlagt.
  • Dine personopplysninger er samlet inn i forhold til tilbudet om informasjonssamfunnstjenester.
  1. Retten til å begrense behandlingen. I henhold til denne retten kan du be oss om å begrense behandlingen av dine personlige data. I denne forbindelse er vi kvalifisert til å lagre informasjon som er tilstrekkelig til å identifisere hvilke data du vil ha blokkert, men kan ikke behandle dem videre. Retten til å begrense behandlingen gjelder for følgende tilfeller:
  • Når du er i tvil om nøyaktigheten av dine personlige data, begrenser vi databehandling til vi har den bekreftet.
  • Når du har protestert mot databehandling under legitime interesser, vil vi vurdere om våre legitime interesser tilsidesetter dine.
  • Når databehandlingen er ulovlig, og du vil ikke at dataene dine blir slettet, men du ber om begrensning i stedet.
  • Hvis vi ikke lenger trenger dine personopplysninger, men du krever at disse dataene skal etablere, utøve eller forsvare en juridisk påstand.

Hvis vi har oppgitt dine personlige opplysninger til tredjeparter, informerer vi dem om begrensningen på databehandlingen, med mindre det er umulig eller involverer uforholdsmessig innsats for å gjøre det. Vi vil informere deg om vi bestemmer oss for å løfte en begrensning på databehandling eller ikke.

  1. Retten til å protestere. Du er kvalifisert til å motsette seg behandling av dine personlige data basert på legitime interesser (inkludert profilering) og direkte markedsføring (inkludert profilering). Innsigelsen må ha “begrunnelse knyttet til hans eller hennes spesielle situasjon.” Vi vil informere deg om din rett til å protestere i den første kommunikasjonen du mottar fra oss. Vi vil slutte å behandle dine personlige data for direkte markedsføring, så snart vi mottar en innsigelse.
  1. Retten til dataportabilitet. Du er kvalifisert til å skaffe dine personlige data, som behandles av Altoros, for å bruke dem med egne formål. Det betyr at du har rett til å motta dine personlige data – som du har delt med oss – i et strukturert maskinlesbart format, slik at du kan videreoverføre dataene til en annen behandlingsansvarlig.

Denne retten gjelder under følgende omstendigheter:

  • Når du har levert dataene til Altoros.
  • Når databehandlingen utføres på grunn av at du har gitt Altoros ditt samtykke til det.
  • Når databehandlingen utføres for å utvikle en kontrakt mellom deg og Altoros.
  • Når databehandlingen utføres automatisk. (Ingen medlemsdata behandles ved hjelp av automatiserte midler, så denne rettigheten gjelder ikke.)
  1. Tilbaketrekking av samtykke. Hvis vi behandler dine personlige data basert på ditt samtykke (det er  angitt når data er hentet), har du rett til å trekke samtykket ditt når som helst. Vær oppmerksom på at hvis du utøver denne retten, må du kanskje gi ditt samtykke i hvert enkelt tilfelle for bruk eller utlevering av visse personopplysninger hvis slik bruk eller avsløring er nødvendig for å kunne bruke noen av eller alle våre tjenester.
  1. Retten til å sende inn en klage. Du har rett til å sende inn en klage om manipulasjoner som Altoros gjør med dataene dine til tilsynsmyndigheten i ditt land eller i en EU-medlemsstat.

9. Datasikkerhet og beskyttelse

Vi bruker data hosting tjenesteleverandører i USA og Irland for å lagre informasjonen vi samler inn, og vi bruker ekstra tekniske tiltak for å sikre dataene dine.

Disse tiltakene inkluderer, uten begrensning, datakryptering, passordbeskyttet tilgang til personlig informasjon, begrenset tilgang til utsatt data, kryptert overføring av utsatt data (HTTPS, IPSec, TLS, PPTP og SSH) brannmurer og VPN, inntrengingsdeteksjon og antivirus på alle produksjons servere.

Dataene som samles inn av tredjepartsleverandører er beskyttet av dem og er underlagt deres vilkår og retningslinjer for personvern.

Vi beskytter dataene som er samlet inn på Altoros nettsteder, samt dataene du overlater oss under NDA og kontrakter. Vi følger de tekniske GDPR kravene og sikrer at sikkerhetsstandarder blir oppfylt uten unntak.

Selv om vi implementerer beskyttelsesforanstaltninger som er utformet for å beskytte dine opplysninger, er det ikke noe sikkerhetssystem som er ugjennomtrengelig, og på grunn av Internettets iboende karakter kan vi ikke garantere at dataene kommer til å være helt trygge fra andre brukere i løpet av overføringen via Internett, eller mens de lagres på våre systemer, eller på annen måte hos oss.

10. Dataoverføring utenfor EØS

Vi samler informasjon over hele verden og lagrer hovedsakelig denne informasjonen i USA og Irland. Vi overfører, behandler og lagrer informasjonen din utenfor bostedslandet ditt overalt hvor vi eller våre tredjeparts tjenesteleverandører opererer. Når vi overfører informasjonen, tar vi forholdsregler for å beskytte den. Dermed kan dataene fra tredjepartsleverandører overføres til forskjellige land globalt for behandling. Disse dataoverføringene faller under vilkårene og personvernreglene till disse leverandørene.

Dataene samlet av Altoros kan overføres mellom våre kontorer. Altoros har hovedkontor i USA, og er et internasjonalt selskap med kontorer i Norge, Finland, Argentina (det er tilstrekkelig beslutning fra EU-kommisjonen) og Hviterussland. Hviterussland har kanskje ikke tilsvarende personvern og databeskyttelseslover som lovene i mange av landene der våre kunder og brukere er basert. Når vi deler informasjon om deg innen og blant Altoros Development LLC (Minsk, Hviterussland), benytter vi standard kontraktlige databeskyttelsesklausuler.

11. Generell beskrivelse

Vi kan supplere eller endre disse reglene ved hjelp av tilleggsregler og retningslinjer av og til. Vi legger inn eventuelle endringer i personvernreglene på denne siden. Vi oppfordrer deg til å gjennomgå våre personvernregler når du bruker våre tjenester for å holde deg informert om våre datapraksis og måtene du kan bidra til å beskytte ditt personvern.

Våre tjenester kan ikke brukes av personer under 16 år. Vi samler ikke bevisst personlig informasjon fra personer under 16 år. Hvis vi blir klar over at en person under 16 har gitt oss personlig informasjon, vil vi ta tiltak for å slette slik informasjon.

Hvis du er uenig med eventuelle endringer i disse personvernreglene, må du slutte å bruke tjenestene våre.

Kontakt oss

Din informasjon styres av Altoros Americas LLC og Altoros Development LLC. Hvis du har spørsmål eller bekymringer om hvordan informasjonen din håndteres, vennligst send forespørselen din til Altoros Development LLC, som vi har utpekt som ansvarlig for å lette slike henvendelser eller, hvis du er bosatt i Det europeiske økonomiske samarbeidsområde, ta kontakt med vår EU-representant .

Altoros Americas LLC:

830 Stewart Dr., Suite 119
Sunnyvale, CA 94085
Phone: +1 (650) 265-2266
Toll-free: 855-ALTOROS
Fax: (866) 201-3646

Altoros Development LLC:

9 Dombrovskaya str., Office 5.1.4, Minsk, Belarus, 220140
Phone/fax: +37517 3880132

E-Mail: dpo@altoros.com

© 2009 – 2018 Altoros Norge AS

This site uses cookies for analytics, personalized content and ads. By continuing to browse this site, you agree to this use. Learn more
I agree